مخزن دوجداره دفع فاضلابع سپتیک تانک پلی اتیلن پایپ گستر

مباحثی در خصوص سپتیک تانک پلی اتیلن

با ورود فاضلاب به سپتیک تانک پلی اتیلن این فاضلاب ته نشین شده و مدتی آرام در سپتیک تانک پلی اتیلن باقی می ماند . در این مدت در داخل مخزن سپتیک تانک باکتری های گرم منفی و میکروارگانیسم های موجود فاضلاب شروع به فعالیت می کنند . داخل سپتیک تانک به نحوی طراحی شده تا اکسیژن در کمترین حد باشد. محیط آرام و بدون نور باعث آغاز فعالیت بی هوازی باکتری های (بی هوازی) میگردد . بعد از مدتی تعداد باکتری ها زیاد شده و باکتری ها به دنبال منبع انرژی شروع به حل کردن و خوردن جامدات فاضلاب می نمایند . سپس جامدات فاضلاب به نحوه چشم گیری کاهش و تعداد باکتری ها بسیار زیاد می گردند . این باکتری ها برای تهیه منبع انرژی جدید به باکتری های ضعیف تر حمله و آنها را از بین می برند به عبارتی در درون سپتیک تانک پلی اتیلن خودخوری باکتریایی صورت می پذیرد . این عمل باعث تولید مایعی سبز از فاضلاب می گردد که حاصل کشته شدن میلیاردها باکتری می باشد. کار سپتیک تانک تمام شده است آب رقیق شده از بافل (دیواره جدا کننده داخل سپتیک تانک ) سر ریز شده و وارد بخش دوم سپتیک تانک میگردد . در این بخش مواد آبکی شروع به خروج از فلنچ خروجی میکنند . این فلنج ها در مکان یک سوم انتهایی از سپتیک تانک پلی اتیلن قرار دارند تا بیشترین کارایی را داشه باشند .

سپتیک تانک

سپتیک تانک پلی اتیلن

سپتیک تانک پلی اتیلن امروزه به طور گسترده در صنعت آب و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرند . در ماه های سرد سال امکان ترک خوردگی لوله ها، مخازن دفن شده و .. نیز وجود دارد و امکان نشت فاضلاب و پساب به لایه های زیرزمینی و حتی بیرون را دارد ولی بدلیل برودت هوا ممکن است بوی تعفن متساعد نشود.
حال اگر مخزن سپتیک تانک|انباره فاضلابی از جنس بتنی نیز باشد این مشکل چند برابر خواهد شد.
ما برای حل این مشکل یک پیشنهاد فوق العاده نیز داریم و آن استفاده از سپتیک تانک پلی اتیلن و برای انشعابات استفاده از لوله های پلی اتیلن (کاروگیت) نیز میباشد.

مخزن فاضلابی سپتیک تانک 

با ورود فاضلاب به سپتیک تانک پلی اتیلن این فاضلاب ته نشین شده و مدتی آرام در سپتیک تانک پلی اتیلن باقی می ماند . در این مدت در داخل مخزن سپتیک تانک باکتری های گرم منفی و میکروارگانیسم های موجود فاضلاب شروع به فعالیت می کنند . داخل سپتیک تانک به نحوی طراحی شده تا اکسیژن در کمترین حد باشد. محیط آرام و بدون نور باعث آغاز فعالیت بی هوازی باکتری های (بی هوازی) میگردد . بعد از مدتی تعداد باکتری ها زیاد شده و باکتری ها به دنبال منبع انرژی شروع به حل کردن و خوردن جامدات فاضلاب می نمایند 

سپتیک تانک فاضلابی

انباره فاضلابی (مخزن فاضلاب) یا همان سپتیک تانک واحدی بسیار کاربردی درتصفیه فاضلاب به ویژه فاضلاب های بهداشتی - انسانی می باشد. سپتیک تانک مخزنی است که در آن فاضلاب به کمک فرآیندهایی از قبیل ته نشینی، شناور سازی و بیولوژیکی تصفیه می گردد. از سپتیک تانک ها بطور گسترده ای در واحدهای مسکونی و ویلایی، مجتمع های مسکونی و اداری، کارگاه های عمرانی و ساختمانی، کارخانجات تولیدی و صنعتی، هتل ها، رستوران ها، و مجتمع های تفریحی و ورزشی استفاده می شود.نمونه ی پرکاربرد سپتیک تانک که امروزه بسیار مدنظر کارفرمایان پروژه های ساختمانی میباشد، سپتیک تانک پلی اتیلن است.
سپتیک تانک پلی اتیلن از لوله های دوجداره ساخته می شود. مقاومت بالا در برابر فشارهای خارجی روی مخزن و آبندی ۱۰۰ درصد آن و قابلیت نصب در شرایط آب و هوایی مرطوب و محیط های خورنده از ویژگی های سپتیک تانک پلی اتیلن می باشد.

پست‌های معروف از این وبلاگ

سپتیک تانک و جانمایی انواع مخزن فاضلابی سپتیک